Guanyem Barcelona se suma a les concentracions contra la prohibició de la consulta i pel dret a votar

En els últims anys, el dret a decidir s’ha convertit en una demanda creixent de la societat catalana. Aquesta demanda s’ha expressat als carrers de manera pacífica i massiva en nombroses ocasions i és part d’una rebel·lió democràtica més profunda que s’està produint no solament a Catalunya sinó al conjunt d’Espanya.

Segons diferents enquestes, un 80% de la població catalana està a favor d’una consulta que permeti concretar l’exercici d’aquest dret a decidir. Des de la societat civil i des de les seves institucions, s’han realitzat múltiples crides al Govern central perquè autoritzi un referèndum similar als que han tingut lloc en altres països com Canadà o el Regne Unit. La resposta ha estat sempre la negativa o l’amenaça autoritària.

Recentment, el Parlament de Catalunya ha aprovat, amb el suport de gairebé el 80 per cent dels seus membres, una llei de consultes no refrendàries que permeti exercir aquest dret democràtic dins de la legalitat vigent. Un 92,9% dels ajuntaments catalans ha aprovat mocions en suport d’aquesta iniciativa.

Obeint el mandat expressat als carrers i a les institucions, el Govern de la Generalitat ha convocat a la ciutadania a pronunciar-se sobre la relació amb l’Estat el proper 9 de novembre. Sense entrar en cap tipus de diàleg, el Govern del Partit Popular, amb el suport del PSOE, ha sol·licitat al Tribunal Constitucional que suspengui l’aplicació de la llei i la convocatòria del Govern català. Paradoxalment, ho ha fet en nom d’una Constitució que ells mateixos han reformat i vulnerat per satisfer interessos privats, de mercat, que fa temps han liquidat qualsevol idea de sobirania nacional.

Com era d’esperar, el Tribunal Constitucional no ha dubtat en accelerar els temps per accedir a la demanda del Govern central. Des de Guanyem Barcelona, pensem que aquesta decisió i la suspensió de la consulta comporten un frau inadmissible a la democràcia. Per això, ens sumem a la convocatòria realitzada per diferents entitats socials a la concentració que tindrà lloc avui dimarts a les 19:00 a les places dels Ajuntaments de tota Catalunya, per a protestar contra la decisió del Tribunal Constitucional i per a defensar el dret a votar.

Volem decidir-ho tot i estem disposats a fer-ho el 9-N, abans i després, més enllà del que digui un Tribunal desprestigiat i partidista. Per la democràcia, per la llibertat i contra un Règim autoritari, incapaç d’escoltar els reclams més elementals de la ciutadania.