Guanyem exigeix al Govern que assumeixi els seus compromisos i anima a participar al 9-N

Guanyem Barcelona anima la ciutadania a participar activamente en el procés participatiu del proper 9 de novembre i exigeix al Govern de la Generalitat que, davant la impugnació del Govern espanyol i la previsible suspensió cautelar del Tribunal Constitucional, assumeixi els seus compromisos i s’impliqui sense ambigüitats perquè la població pugui expressar-se, a les urnes i als carrers, de la forma més efectiva, àmplia i plural possible. Animem tota la societat a participar en el 9-N sigui quina sigui la seva posició sobre la creació d’un Estat propi i la independència. Tan sols la participació i el posicionament legítim de la ciutadania poden aturar els peus a l’acció autoritària del Govern de Rajoy.

La impugnació del 9-N és un símptoma preocupant del pànic de la vella política davant la participació ciutadana i constitueix un nou atac a la democràcia i una mofa a la ciutadania.
Primer, perquè persegueix una restricció inadmissible del dret de manifestació i d’expressió de milers de persones a Catalunya. Segon, perquè suposa un intent groller de desviar l’atenció sobre els nombrosos casos de corrupció que el Partit Popular té oberts: des de les targetes opaques a l’operació Púnica, passant per la recent imputació d’Ángel Acebes. Tercer, perquè comporta un ús espuri d’òrgans com el Tribunal Constitucional, que ha esdevingut des de fa temps un apèndix de la política governamental.

El procés participatiu previst per al 9-N no és la consulta acordada per un ampli espectre del Parlament de Catalunya. Tampoc és el referèndum democràtic i amb garanties que més de tres quartes parts de la ciutadania fa temps que exigeix.

Hi ha diversos responsables d’aquesta situació. D’entrada, el govern del PP, que està desacreditat per la corrupció i per l’aplicació de polítiques antisocials i que ha demostrat sobradament la seva al·lèrgia a la democràcia i les urnes. D’altra banda, el mateix PSOE, incapaç d’oferir una alternativa creïble, compromesa amb el dret a decidir i amb un autèntic procés constituent. I finalment, CiU, que donant preferència a la seva salvació personal per sobre de les exigències de la majoria ciutadana està retrocedint davant els grans lobbies privats, que no tenen cap mena d’interès que es faci la consulta i que el dret a decidir es projecti tant en l’àmbit institucional com en l’econòmic.

Guanyem Barcelona considera que el referèndum exigit per amplis sectors de la societat catalana no serà una concessió gratuïta dels partits i grups de poder que han apuntalat el Règim del 78. Com la resta de drets humans, el dret a decidir no s’ha de pidolar, s’ha de conquerir. Per tot això, donem suport a totes les mobilitzacions socials que condueixin al seu exercici efectiu, lliure i informat. I denunciem l’actuació autoritària del Govern espanyol, que amb la seva impugnació incompleix un cop més el seu deure de promoure la participació ciutadana i s’entesta a utilitzar els tribunals com un apèndix de la seva política tancada al diàleg.

Així mateix, creiem profundament en la necessitat de vincular aquestes mobilitzacions amb l’obertura de processos constituents que permetin aprofundir en la democràcia tant a Catalunya com a la resta de l’Estat.

9n_fb5