El jutge Pedraz practica les diligències sol·licitades per Guanyem Barcelona i Podemos i registra set immobles vinculats a Oleguer Pujol

Gràcies a la querella interposada per Guanyem Barcelona i Podemos el 2 de setembre passat, el jutge Pedraz ha practicat les diligències sol·licitades a la querella i la UDEF ha registrat set immobles vinculats a Oleguer Pujol. El fill petit de l’expresident de la Generalitat Jordi Pujol i Soley ha estat imputat, tal com demanava la querella, per un delicte de blanqueig de capitals i frau a la Hisenda Pública.

A la querella presentada, els advocats de Guanyem Barcelona i Podem van demanar que es portessin a terme els registres que avui es practiquen. En concret, es va sol·licitar que s’ordenés l’entrada i registre dels domicilis particulars dels querellats i de totes les societats on figuressin com a socis o fundadors, per intervenir tots aquells ordinadors, documents o altres indicis incriminatoris relacionats amb els fets objecte de la querella. Aquesta petició no es va fer pública al seu moment per garantir eficàcia, i es va sol·licitar el secret de les actuacions.

Els registres d’immobles que s’estan practicant són una mostra de com l’acció ciutadana està esquerdant la impunitat del clan Pujol. La família Pujol Ferrusola ha conformat des de la transició un entramat empresarial amb indicis suficients d’activitat criminal, que ha comptat amb la complicitat de PP i PSOE mentre CiU va donar suport als seus governs de torn. L’entramat no s’entén sense el suport implícit de Convergència i Unió. No ens creiem que que ningú no en sabés res i sospitem que les actuacions dels Pujol eren sabudes i consentides, quan no directament promogudes pel partit. No som davant l’enèsima poma podrida, sinó davant d’un cas que amenaça els pilars del règim del 78, on els interessos privats han près les regnes de la gestió pública. La ciutadania ha dit prou! Igual que amb la #QuerellaPujol, d’altres iniciatives com 15MpaRato o les acusacions populars al cas Bárcenas estan portant les elits polítiques i econòmiques de l’Estat a respondre davant els tribunals.

A la querella presentada per Guanyem Barcelona i Podem s’hi van sumar la Confederació d’Associacions de Veïns de Catalunya (CONFAVC), la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) i l’Observatori de Drets Econòmics, Socials i Culturals (DESC), així com ICV-EUiA, Procés Constituent i la Xarxa Ciutadana-Partit X.

Guanyem Barcelona i Podem estarem en l’espera que el jutge Pedraz citi a declarar Oleguer Pujol en qualitat d’imputat. Així mateix, sol·licitem que es practiquin la resta de diligències i estudiarem presentar-nos a les altres causes obertes contra la família Pujol-Ferrusola als jutjats de l’Audiència Nacional i Barcelona. Farem tot el possible per arribar fins al final del procés i fer que tots els querellats assumeixin les seves responsabilitats penals fins a les últimes conseqüències.

Contra la cultura del saqueig i la impunitat, avui la ciutadania exigeix transparència, democràcia real i justícia.

querella-pujol-guanyem-08